با نامزدي هاي به هم خورده چگونه كنار بياييم؟

مركز فروش روغن سوخته و كاربرد ان در ايران

ارزيابي صرفه جويي در انرژي و اتلاف روغن
روزي كه به عنوان
 روش بازيافت روغن سوخته براي عمليات حرارتي و خنك سازي
چطور خانواده ها را به ازدواج مان راضي كنيم؟
دوراني كه زيربناي يك عمر زندگي‌ است
شما هم يكي مثل همه هستيد!
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

با نامزدي هاي به هم خورده چگونه كنار بياييم؟

فراموش نكنيد كه اين شرايط بسيار سخت است اما كشنده نيست بنابراين بهتر است كه در روزهاي نخستين اين اتفاق ناگوار به اندازه كافي به خودتان فرصت و استراحت دهيد

سوال :
در دوران نامزدي بنا به دلايلي رابطه مان بهم خورد و من خيلي نامزدم را دوست داشتم و الان خيلي داغونم و افسرده شدم و حوصله هيچ كاري را ندارم چگونه مي توانم به خود مسلط تر شوم و آن دوران را هر روز مرور نكنم؟ پاسخ از اتفاقي كه براي شما افتاده بسيار متاسفم در هر حال بر هم خوردن رابطه اي كه به آن دل خوش كرده بوديد بسيار سخت است.

پاسخ :
شرايط روحي شما براي من كاملا قابل درك است اما در هر حال اتفاقي است كه رخ داده و اين واكنش هاي شما كاملا طبيعي است. بنابراين شما بايد اين شرايط را بپذيريد و طبيعي بودن آن را قبول كنيد و سپس براي رفع اين دوره بحراني تلاش كنيد.

لذا اين اقدامات را هم حتما انجام دهيد :
گام اول
فراموش نكنيد كه اين شرايط بسيار سخت است اما كشنده نيست بنابراين بهتر است كه در روزهاي نخستين اين اتفاق ناگوار به اندازه كافي به خودتان فرصت و استراحت دهيد. همچنين به خودتان اجازه دهيد كه در برابر اين اتفاق به سوگواري پرداخته و حتي تا جايي كه دوست داريد گريه كنيد. حتي مرخصي تحصيلي بگيريد . تمام روز را بخوابيد و سعي كنيد از خوراكي هاي شيرين مانند بستني و ... استفاده كنيد.

گام دوم
فقط نيمه خالي ليوان را نبينيد بلكه به جنبه هاي مثبت اين رويداد نيز توجه داشته باشيد.وقتي ما با مشكلات عاطفي شديد مواجه مي شويم و قلبمان مي شكند، يعني يك انسان عاطفي هستيم و اين امتياز كمي نيست؛ سعي كنيد براي كنار آمدن با اين مساله دايما از خودگويي هاي مثبت استفاده كنيد مانند "اين اتفاق هم مي گذرد" و يا " من تحمل اين فشار شديد را دارم" و ... برخي ديگر از افراد نيز سعي مي كنند از اذكار مذهبي و يا دعا و نيايش (براي كسب آرامش) بهره گيرند.

گام سوم
ارتباط نزديك تري با دوستان و اقوام خود بر قرار كنيد. اين اقدام به شما كمك مي كند تا غم و اندوه خود را با آنها تقسيم كنيد. از ديدن فيلمهاي پريشان كننده و يا موسيقي غمگين خودداري كنيد و در ازاي آن سعي كنيد موسيقي شاد و يا حتي فيلم هاي كمدي و يا تصاويري كه تضمين كننده احساس خوب در شما هستند، استفاده كنيد.

گام چهارم
سعي كنيد خودتان را وادار كنيد كه از خانه خارج شده و روابط اجتماعي برقرار كنيد حتي اگر اين كار برايتان مشكل است به يك پياده روي طولاني برويد. در طي مسير سعي كنيد به طور طبيعي هيجانات خود را ابراز كنيد. حتي مي توانيد در اوقاتي كه در منزل هستيد، بنويسيد، نقاشي كنيد، موسيقي گوش دهيد و يا ورزش نماييد. ترشح آندروفين ناشي از ورزش كردن به شما كمك مي كند كه زودتر روحيه از دست رفته تان را بازيابيد.
يك كاغذ برداريد و تمام احساسات و ناراحتي هاي خود را بر روي آن يادداشت كنيد. آخر هفته را به خارج از شهر رفته و نفسي تازه كنيد. حتي برخي از مشاوران توصيه مي كنند كه هر خاطره ناراحت كننده و رنج آوري را كه از اين اتفاق اخير داريد بر روي كاغذ نوشته و داخل يك جعبه بگذاريد و بعد جعبه را به داخل آب بيندازيد.

گام پنجم
تمام اوقات خود را با دوستانتان پر كنيد. اين اقدام به شما كمك مي كند تا در زمانهايي كه در كنار دوستان خود هستيد كمتر احساس رنجش و ناراحتي بكنيد.

گام ششم
فعاليتهايي را انتخاب كنيد كه همه وقت شما را پر كند، ذهن شما را به خود مشغول كند و حتي حواستان را پرت كند تا اعتماد از دست رفته تان را به دست آوريد. هر روز به مدت مشخصي شروع به دويدن كنيد. به كلاسهاي يوگا برويد و يا حتي سعي كنيد يك زبان جديد بياموزيد. فراموش نكنيد كه نبايد غم و اندوه را در درون خود حبس كنيد بلكه آن را تخليه كرده و با ديگران در ميان بگذاريد.

گام هفتم
به طور پيوسته فعاليتهاي اجتماعي خود را حفظ كنيد و به ورزش ادامه دهيد هر گاه احساس رنجش شديد كرديد حتما با يكي از نزديكان خود صحبت كنيد بنابراين به حفظ رابطه دوستانه بسيار توجه كنيد و به خاطر داشته باشيد كه هيجاناتي مانند غم، خشم، ترس، گناه و ... از ويژگي هاي طبيعي شرايط شماست. تمركز بيش از حد و يا ناديده گرفتن اين هيجانات فرآيند سلامتي شما را به شدت تحت تاثير قرار مي دهد بنابراين بنويسيد، گريه كنيد، درددل كنيد و ... اما احساساتتان را محبوس نكنيد.
مراجعه به يك روان شناس هم اكيدا توصيه مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.