شما هم يكي مثل همه هستيد!

مركز فروش روغن سوخته و كاربرد ان در ايران

ارزيابي صرفه جويي در انرژي و اتلاف روغن
روزي كه به عنوان
 روش بازيافت روغن سوخته براي عمليات حرارتي و خنك سازي
چطور خانواده ها را به ازدواج مان راضي كنيم؟
دوراني كه زيربناي يك عمر زندگي‌ است
شما هم يكي مثل همه هستيد!
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

شما هم يكي مثل همه هستيد!

هشدارهاي زيادي درباره ازدواج به شما مي شود. اما شما استثنا هستيد. قرار نيست سرنوشت ديگران براي شما تكرار شود و به همين دليل، اين توصيه ها را با وجود آن كه درست مي دانيد، درباره خودتان صادق نمي بينيد. شما و نامزدتان، عشقي اسطوره اي داريد كه حلال همه مشكلات است و از آن گذشته، با دركي كه از يكديگر داريد، مي توانيد تفاوت هايتان را حل كنيد. اگر اين چيزي است كه شما درباره رابطه تان فكر مي كنيد، كمي دست نگه داريد. اين مطلب درست مختص شماست.

شكي نيست كه افراد با يكديگر متفاوت اند و در شرايط مختلفي قرار مي گيرند كه مشابه شرايط ديگران نيست و نمي توان يك نسخه را براي همه پيچيد. با اين حال، تصور قهرمان بودن و استثنا بودن، توجيهي است كه خيلي وقت ها براي كارهاي خود مي آوريم. اين كه فكر مي كنيم ما از پس اين مساله بر مي آييم، عشق ما با بقيه عشق ها متفاوت است، تجربه ما، سازگاري ما و آينده اي كه ما ترسيم كرده ايم با بقيه فرق دارد و... بدون شك حداقل يك بار به ذهن تمام كساني كه شكست را در رابطه شان تجربه كرده رسيده است. هر قدر رويايي تر به رابطه تان فكر كنيد و خود را استثنا  ببينيد، خطر دور شدن از واقعيات در شما بيشتر مي شود و احتمال شكستتان بالاتر مي رود.

ما در اينجا رايج ترين توهمات عاشقانه را به شما معرفي مي كنيم.

مهم ما دو نفر هستيم
ازدواج پيوند شما دو نفر نيست. پيوند دو خانواده و دو فرهنگ است. بنابراين اگر اختلاف فرهنگي داريد، اگر خانواده هايتان مخالف اين ازدواج هستند، فكر نكنيد آنها حق اظهار نظر ندارند و بايد در حاشيه باشند تا شما و نامزدتان به هم برسيد. حتي مهم تر از آن، زرنگ بازي در نياوريد و به خانواده هايتان اطلاعات غلط ندهيد تا به خيال خودتان همه چيز را كجدار و مريز طي كنيد و اين وصلت سر بگيرد. وقتي بعد از ازدواج تفاوت ها آشكار شد يا واقعيت هايي كه پنهان كرده بوديد برملا شدند، روزهاي طوفاني زندگي شما هم شروع مي شوند. يادتان باشد در فرهنگ ايراني تا ابد نمي توان از مادر و پدر عروس و داماد خواست كه در انتخاب عروس يا داماد خود منفعل عمل كنند و دخالتي نداشته باشند.

همه چيز را درست مي‌كنيم
نامزد شما، جوان است و آينده دار. اما هيچ آمادگي اي براي ازدواج ندارد. شغلي ندارد و هنوز درسش را تمام نكرده. سربازي نرفته، پس اندازي ندارد و تجربه شغلي هم نداشته است. با اين حال جوان است و آينده از آن جوان هاست. بنابراين به خودتان مي گوييد با كمك هم زندگي را مي سازيم. اين جمله بسيار درست و عاشقانه و منطقي است اما قكر مي كنيد در شرايط شما امكان پذير است؟ براي آن كه بتوانيد بگوييد همه چيز درست مي شود و ما هر دو جوان هستيم و آينده دار، بايد مقدماتي فراهم باشد و حداقل هايي را داشته باشيد. جواني كه بلوغ كافي براي ازدواج را كسب نكرده، آمادگي وارد كردن يك فرد ديگر و پذيرفتن مسئوليت يك زندگي واقعي را ندارد. بنابراين مراقب باشيد كه يك جمله درست را در جاي درست به كار ببريد نه در شرايط ناقص و ناممكن!

ازدواج كند خوب مي‌شود
بگذاريد رك و راست بگوييم. اعتياد، اخلاق بد، انحراف اخلاقي، عصباني بودن، بيماري هاي رواني، هيچ كدام با ازدواج درمان نمي شوند. ازدواج درمانگاه نيست و هيچ پزشكي نمي تواند چاره بيماري ها و اختلالات يك فرد را در ازدواج كردن او ببيند. ازدواج نياز به بلوغ و آمادگي رواني و شخصيت سالم دارد. شايد آرامش حاصل از ازدواج بتواند تاثيرات مثبتي روي روحيات فرد بگذارد اما كسي را تغيير نخواهد داد و اگر تغييري هم ديده شود موقتي و سطحي است. ازدواج از يك فرد سالم مرد و زني قوي تر مي سازد اما هرگز يك فرد بيمار و مشكل دار را سالم نخواهد ساخت.

عوضش مي‌كنم
هيچ كسي حاضر نيست به خاطر فشار فردي ديگر خودش را تغيير دهد. افراد، وقتي به سن ازدواج مي رسند معمولا آنقدر بالغ هستند كه شخصيتشان را شكل گرفته بدانند و نخواهند عوض شوند. بنابراين اگر رفتارهاي طرف مقابل را نمي پسنديد يا تفاوت مذهبي، تفاوت ظاهري، تفاوت رفتاري و شخصيتي داريد، به اميد تغيير دادن طرف مقابل تن به اين ازدواج ندهيد.

قيافه براي من مهم نيست
شايد خيلي در بند ظواهر نباشيد اما پسنديدن چهره اولين شرط ازدواج است. هيچ كس نمي تواند با همسري كه قيافه او را نمي پسندد زندگي كند. حتي اگر اين همسر بهترين خصوصيات اخلاقي را داشته باشد. ظاهر طرف مقابل بايد براي شما خوشايند باشد و نسبت به او كشش پيدا كنيد. ممكن است اين ظاهر با معيارهاي زيبايي پسندانه ديگران منطبق نباشد. ايرادي ندارد. مهم اين است كه علف به دهان بزي شيرين بيايد!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.