زير و بم‌هاي دوران عقد

مركز فروش روغن سوخته و كاربرد ان در ايران

ارزيابي صرفه جويي در انرژي و اتلاف روغن
روزي كه به عنوان
 روش بازيافت روغن سوخته براي عمليات حرارتي و خنك سازي
چطور خانواده ها را به ازدواج مان راضي كنيم؟
دوراني كه زيربناي يك عمر زندگي‌ است
شما هم يكي مثل همه هستيد!
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

زير و بم‌هاي دوران عقد

همه دختران و پسراني كه سر سفره عقد مي نشينند، تصميم مي گيرند كه يك زندگي رويايي را شروع كنند. اما بعضي از همين زوج ها در روزهاي اول بعد از عقدشان، به دلايل توجه نكردن به چند مسئله جزئي ولي مهم به اين نتيجه مي رسند كه با همسرشان توافق ندارند. گاهي اين مشكلات روي هم جمع مي شوند تا حدي كه اين زوج جوان به خانه بخت هم نمي رسند و تمام آن آرزوهاي رويايي بر باد مي رود!

همسر مناسب باشيد
هر جواني قبل از عقد بايد بداند كه تنها 50 درصد خوشبختي در زندگي در گروي انتخاب همسر مناسب است. يعني زماني كه فردي ازدواج مي كند بايد بداند كه 50 درصد ديگر به خودش مربوط است يعني اين كه او هم بايد يك همسر مناسب باشد.

پس رمز خوشبختي بعد از ازدواج اين است كه هر فردي تلاش كند براي همسرش، همسري ايده آل باشد. چون اگر فردي به اين نتيجه برسد و براي خوب بودن براي همسرش تلاش كند، خيلي از مشكلات زندگي اش را حل شده خواهد ديد.

رعايت مسائلي كه در دوران عقد بسيار مهم است
زماني كه جوانان در دوره عقد هستند، بايد به چندين نكته بسيار مهم توجه كنند تا مشكلات مهمي براي آنان ايجاد نشود. رفتار زن و شوهرها در دوران عقد از اهميت ويژه اي برخوردار است كه اگر با رعايت ملاحظات نباشد، ممكن است آرامش يك زندگي را به صورت جدي تهديد كند. در ادامه با 4 نكته از مسائل مهم دوران عقد آشنا مي شويد.

معجزه‌اي به نام دوستت دارم
زوج ها بايد بدانند كه محبت يك مفهوم نظري است كه در قلب مكتوم است اما مودت يك واژه و مفهوم عملي است كه بايد ابراز شود. گاهي اصلا مهم نيست كه ما چه قدر نسبت به همسرمان محبت قلبي داريم بلكه مودت عملي ما مهم است. خريد يك شاخه گل براي همسرمان نشان مي دهد كه محبت ما به همسرمان بدون عمل نيست.

زن و شوهرها در زمان عقد از گفتن جمله هاي احساسي مانند «دوستت دارم» براي خوشحال كردن يكديگر، زياد استفاده كنند. پيامبر اكرم(ص) در اين باره مي فرمايند: اين كه مرد به زنش بگويد دوستت دارم، هرگز از قلب زن بيرون نمي رود.

امروزه روان شناس ها بررسي كرده و متوجه شده اند كه بعضي جملات به دليل قوي بودن حافظه بلند مدت خانم ها، از ذهن شان پاك نمي شود. بهتر است زن و شوهرها در همه لحظات زندگي شان از جملات محبت آميز استفاده كنند و فكر نكنند فقط در مواقعي كه سرشار از عشق هستند، بايد جملات احساسي بيان كنند.

به ظاهر يكديگر توجه كنيد
تاريخ مناسبت هاي مهم زندگي مشترك تان را از همين روزهاي ابتدايي، يادداشت كنيد تا فراموش نكنيد! تاريخ عقد، ازدواج، تولد يكديگر و ... براي خانم ها به خصوص در روزهاي ابتدايي زندگي مشترك، از اهميت ويژه اي برخوردار است. زن و شوهرها هر بار كه يكديگر را مي بينند، حتما و حتما به نكات ظاهري همسرشان توجه كنند و درباره آن با هم صحبت كنند. پيراهن جديد شوهر يا مدل موي جديد خانم، اگر با واكنش خوب همسرش روبه رو شود، نشان دهنده اين است كه زوجين خيلي به هم اهميت مي دهند و همين در تقويت پايه هاي يك زندگي مشترك تاثير زيادي دارد.

فكر بد ممنوع
چندين اشتباه بد هم در دوران عقد وجود دارد كه زوجين جوان به هيچ وجه نبايد به آن ها دچار شوند. مثلا زوج ها هيچ وقت نبايد همسرشان را با ديگران مقايسه كنند چون هيچ انساني از مقايسه شدن خوشش نمي آيد. مقايسه كردن همسر در جمع هاي فاميلي يا دوستانه بسيار بدتر است و آسيب هاي جبران ناپذيري را روي روابط زن و شوهرها مي گذارد. زوج ها بايد يكديگر را محترمانه خطاب كنند تا ديگران هم با احترام با آن ها برخورد كنند. اگر زن و شوهري در جمع هاي فاميلي با كلمات نامناسب همديگر را صدا كنند، مطمئن باشند كه بقيه هم همان طور آن ها را صدا خواهند كرد.

زوج ها نبايد حتي در ذهن هاي شان هم نسبت به هم نظر سوء داشته باشند. وقتي مرد يا زني نسبت به همسرش مدام فكرهاي بد كند، روي رفتارش تاثير مي گذارد و در ارتباط با همسرش به مشكل بر خواهد خورد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.