كسي قصد ضربه فني شما را ندارد

مركز فروش روغن سوخته و كاربرد ان در ايران

ارزيابي صرفه جويي در انرژي و اتلاف روغن
روزي كه به عنوان
 روش بازيافت روغن سوخته براي عمليات حرارتي و خنك سازي
چطور خانواده ها را به ازدواج مان راضي كنيم؟
دوراني كه زيربناي يك عمر زندگي‌ است
شما هم يكي مثل همه هستيد!
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

كسي قصد ضربه فني شما را ندارد

كسي قصد ضربه فني شما را ندارد
در گفتگوي دوران نامزدي حتي اگر شريك زندگي‌تان با شما مخالفت مي‌كند يا احساسات‌تان را در بحث ناديده مي‌گيرد، به خود بگوييد كه او قصد رنجاندنم را ندارد. به اين فكر كنيد كه او با برنامه‌ريزي قبلي براي رنجاندن شما قدم برنداشته و آگاهانه نمي‌خواهد به شما و احساسات‌تان لطمه بزند. آدم ها پشت اشتباهات‌شان آرزوي ضربه زدن به ديگران را ندارند، پس كمي‌صبور باشيد و با محبت و دلسوزي بيشتري حرف‌هايش را بشنويد.

وقتي به استدلال‌هايي كه مي‌آورد گوش دهيد، بهتر مي‌توانيد اشتباهاتي كه در ذهنش مي‌گذرد را پيدا كنيد و با آوردن دلايل درست و منطقي ذهنياتش را تغيير دهيد. اين جريان به شما فرصت به اشتراك گذاشتن نظرات‌تان را مي‌دهد و باعث مي‌شود جريان گفت‌وگو را در دست بگيريد.

در گفتگوي دوران نامزدي به محض مخالفت‌تان با يك موضوع، بحث را شروع نكنيد. كمي‌به دلايل‌تان فكر كنيد و با جملاتي پخته به بحث وارد شويد. اشتباهات قبلي‌اش را به رخش نكشيد و نگذاريد پاي گذشته به اين مكالمه باز شود. وقتي حرف مي‌زند سكوت كنيد و نشان دهيد كه به تك تك جملاتش فكر مي‌كنيد.

در حرفهاي دوران نامزدي برد و باخت در ميان نيست
يك گفت و گوي موفق در دوران نامزدي، بر پايه احترام متقابل مي‌چرخد. اگر شما خودتان را داناي كل بدانيد و اين تصور را ايجاد كنيد كه قصد قبولاندن نظرتان به او را داريد، هيچ وقت شنيده نمي‌شويد. حتي اگر با نگاهي كه نامزدتان به موضوع دارد مخالفيد، باز هم به او و نظرش احترام بگذاريد. شما اين شانس را داريد كه به او براي درك بهتر موضوع كمك كنيد اما تنها زماني مي‌توانيد از اين فرصت استفاده كنيد كه شمشير را از رو نبسته باشيد.

نگذاريد لجبازي به اين گفت و گو وارد شود و به جاي برد به دنبال حل مسئله باشيد. آتش عروس و مادر شوهر، داماد و پدر شوهر، باجناق و خواهر شوهر و... را به پا نكنيد و پاي كساني را كه مي‌دانيد همسرتان روي آنها حساس است به اين بحث باز نكنيد تا حالت دفاعي به خود نگيرد. هنگام بيان كردن ايده‌هاي‌تان، گاهي بگوييد «درست مي‌گويي! حالا نظرت راجع به اين راه چيست؟»

در گفتگوي دوران نامزدي به محض ورود تنش به گفت و گو، بگوييد «من به حرف‌هايت فكر مي‌كنم و بعدا دوباره در اين مورد صحبت مي‌كنيم.»
منبع: سيب سبز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.