اصول مهم در گفتگوهاي دوران نامزدي

مركز فروش روغن سوخته و كاربرد ان در ايران

ارزيابي صرفه جويي در انرژي و اتلاف روغن
روزي كه به عنوان
 روش بازيافت روغن سوخته براي عمليات حرارتي و خنك سازي
چطور خانواده ها را به ازدواج مان راضي كنيم؟
دوراني كه زيربناي يك عمر زندگي‌ است
شما هم يكي مثل همه هستيد!
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

اصول مهم در گفتگوهاي دوران نامزدي

در گفتگوي دوران نامزدي چگونه باشيم؟

اختلاف نظر در دوران آشنايي و  نامزدي خيلي طبيعي است. شما دو آدم از دو جايگاه مختلف هستيد كه بايد آنقدر با هم صحبت كنيد و به تفاهم برسيد تا بتوانيد تو تكه جور پازل شويد. اما چطور بايد يك گفتگوي صحيح در نامزدي داشت؟ چطور مي  توان جنگ و دعواهاي گفتگوي دوران نامزدي را درست مديريت كرد؟

اگر از راه و رسم گفتگوهاي دوران نامزدي بي‌خبر باشيد،  هر چه مي‌گوييد نامزدتان از يك گوش مي‌شنود و از گوش ديگر بيرون مي‌كند. اين مطلب را بخوانيد و با كمك اين راه‌ها، آموزش مديريت دوران نامزدي را ياد بگيريد و به گفتگويي درست و موثر برسيد تا دوران نامزدي موفقي داشته باشيد.

 

در گفتگوي دوران نامزدي يكي باشيد
وقتي درباره زندگي مشترك صحبت مي كنيد سعي كنيد واقعا به آن نگاه مشترك داشته باشيد. شما قرار نيست بعد از ازدواج همچنان حافظ منافع خانواده پدري تان باشيد. با حفظ احترام به بزرگترها خط مشي زندگي دو نفره تان را تعيين كنيد. و البته همان طور كه از همسرتان توقع داريد بيش از آرزوها و خرده فرمايشات خانواده اش به خواسته هاي شما توجه كند، خودتان هم به منافع زندگي جديدي كه مي سازيد توجه كنيد. به اين ترتيب مي توانيد با همسرتان در يك جبهه قرار گيريد و خيلي از دلخوري ها و جنگ و دعواها را از ميان برداريد.

مذاكره كنيد
فكر كنيد شما معتقديد عروسي بايد در شهر پدري شما گرفته شود و همسرتان شهر محل سكونت تان در آينده را به عنوان محل مناسب عروسي پيشنهاد مي كند. اگر شما روي حرف خود پافشاري كنيد و بگوييد «همين كه من مي گم، وگرنه عروسي بي عروسي» در واقع توقعات، شرايط يا توانايي هاي همسرتان را ناديده گرفته و آتش يك جنگ را روشن كرده ايد. ناديده گرفتن احساسات طرف مقابل و شرايطي كه در آن قرار دارد مي‌تواند تير خلاص را به گفتگوي دوران نامزديتان بزند. اين احساس ناخوشايند باعث خواهد شد كه به جاي ادامه دادن گفت‌وگو سپر دفاعي را در دست بگيرد و به جاي آنكه پذيراي حرف‌هاي شما شود، خودش را به نشنيدن بزند. در چنين شرايطي، حتي اگر به شما اجازه دهد كه برنده بحث شويد، بردتان واقعي نخواهد بود. همسر شما بايد احساس كند نتيجه گفتگويهاي دوران نامزدي به نفع هر دوي شما و منطبق با شرايط هر دو شما است.

پس: نگوييد اين اتفاق بايد بيفتد چون مي‌خواهم، چون من مي‌گويم. براي رسيدن به هدف‌تان گرو كشي نكنيد و نگوييد اگر تو حرفم را نپذيري من هم تلافي مي‌كنم. صداي‌تان را پايين بياوريد. فضايي كه ميان شما ايجاد مي‌شود، فضاي مذاكره است نه جنگ.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.