راه و رسم درد دل كردن نامزدها

مركز فروش روغن سوخته و كاربرد ان در ايران

ارزيابي صرفه جويي در انرژي و اتلاف روغن
روزي كه به عنوان
 روش بازيافت روغن سوخته براي عمليات حرارتي و خنك سازي
چطور خانواده ها را به ازدواج مان راضي كنيم؟
دوراني كه زيربناي يك عمر زندگي‌ است
شما هم يكي مثل همه هستيد!
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

راه و رسم درد دل كردن نامزدها

شايد فكر كنيد كه دنياي شما و همسرتان، آنقدر با هم تفاوت مي‌كند كه حرف‌ها و مشكلات‌تان برايش قابل درك نخواهد بود اما اشتباه مي‌كنيد. اگر شما بخواهيد و برايش تلاش كنيد، فاصله تفكرات شما و همسرتان كمتر از چيزي خواهد شد كه انتظارش را داريد.

توصيه هايي براي دامادها

او را در جريان قرار دهيد
نقش مرد داستان‌هاي عاشقانه را بازي نكنيد و فكر نكنيد كه يك تنه بايد جور همه مشكلات را بكشيد و نگذاريد كسي از آن‌ها خبردار شود. اگر نامزد شما از همين ابتدا در جريان مشكلات‌تان باشد، حتي در صورتي كه راه حلي براي‌شان نداشته باشد، درك احساس‌تان برايش آسان‌تر خواهد بود. مشكلات شغلي، مسايل مربوط به زندگي آينده و نگراني هايتان را با او در ميان بگذاريد و كمك كنيد ديد واقع بينانه تري نسبت به سقفي كه زير آن مي رود پيدا كند.

دعوا نكنيد
اگر موضوعي شما را آزار داده آن را پنهان نكنيد. نه با دعوا و نه با تهديد بلكه در كمال دوستي و آرامش خواسته‌تان را به او بگوييد. اگر كاري كرده كه از آن ناراضي هستيد و حرفي زده كه شما را ناراحت كرده، سعي كنيد بدون به تعويق انداختن اين موضوع و انبار كردن ناراحتي‌هاي‌تان روي هم در موردش با هم صحبت كنيد. با زبان خودش وارد بحث شويد و نگذاريد كه انتقاد شما او را مضطرب يا ناراحت كند.

وعده پوچ ندهيد
از ترس ناراحتي او يا ايجاد تنش در زندگي مسئوليت‌هايي كه خارج از توا‌ن‌تان هستند يا براي‌تان فشاري غيرقابل تحمل دارند را قبول نكنيد. مثلا صرفا براي خوشايند همسر آينده تان به او نگوييد كه برايش مراسمي خواهيد گرفت كه همه انگشت به دهان بمانند يا قول اجاره خانه در منطقه اي كه در توانتان نيست ندهيد. هرگز براي خوشحال كردنش وعده‌اي به او ندهيد كه عملي كردنش براي‌تان تبديل به يك استرس بزرگ و فشار رواني شود. غم‌ها و شادي‌هاي رابطه را با هم تحمل كنيد. از اين طريق احساسات ديگري را بهتر خواهيد شناخت و باعث خواهيد شد كه هر روز بيشتر از روز قبل به يكديگر نزديك شويد.

واژه هاي مناسبي بكار ببريد
اگر از گفتن موضوعي هراس داريد و فكر مي‌كنيد به رابطه شما آسيب مي‌زند، سعي كنيد كه با زبان نامزدتان اين حس يا اين واقعيت را با او در ميان بگذاريد. خط قرمزهايش را بشناسيد و بفهميد كه مطرح كردن اين موضوع با چه واژه‌ها و در چه شرايطي به نفع رابطه شما تمام مي‌شود. يادتان نرود در دنياي زندگي مشترك، هيچ حرفي نبايد ناگفته بماند بلكه بايد تمامي حرف‌هاي‌تان را با زبان و حال و هواي مناسب خودش به زبان بياوريد.

توصيه هايي به عروس خانم

سربسته حرف نزنيد
زبان بي‌زباني را فراموش كنيد. مردها و زن‌ها آنقدر تفاوت دارند كه حتي گفتن شفاف موضوعات مي‌تواند سوء تفاهم‌هاي زيادي را ميان‌شان ايجاد كند. پس با زبان چشم و ابرو با او حرف نزنيد.

موقعيت را بسنجيد
زمان مناسبي را براي حرف زدن انتخاب كنيد. زماني كه خسته از سر كار آمده و يا روز سختي را در خانواده داشته وقت مناسبي براي گفتگو نيست. سعي كنيد در شرايطي با او صحبت كنيد كه آرامش رواني داشته باشد و فضاي عاطفي‌اي ميان شما حاكم باشد.

احساسات تان را بيان كنيد
اگر به خاطر سكوت‌هاي طولاني‌تان از احساسات منفي پر شده‌ايد، گناهش را بر گردن او نيندازيد و با محكوم كردن و انگشت اتهام به سمت او گرفتن اين گفت‌وگو را تمام نكنيد. فقط احساسات و خواسته‌هاي‌تان را به همراه دلايل‌شان برايش توضيح دهيد. شايد مجبور شويد بارها و بارها در موردش با او صحبت كنيد، پس فكر نكنيد كه يك گفت‌وگوي چند دقيقه‌اي رابطه شما را زير و رو مي‌كند.

سرزنش نكنيد
اگر خواسته‌اي از او داريد و قرار است كاري براي‌تان انجام دهد، باز هم به او يادآوري كنيد و اهميت اين موضوع را برايش به‌طور شفاف توضيح دهيد. باز هم بايد تاكيد كنيم كه فضاي دعوا و سرزنش را فراهم نكنيد و در كمال آرامش با او صحبت كنيد تا در مقابل خواسته‌هاي شما احساس مسئوليت كند.

انتظار نداشته باشيد خودش حدس بزند
از احساسات‌تان خجالت نكشيد و فكر نكنيد كه بي‌معني يا بي‌اهميت هستند. فكر نكنيد كه او بايد احساسات‌تان را حدس بزند و اگر سكوت كرده است به خاطر اين است كه به آن‌ها اهميت نمي‌دهد. با اعتماد به نفس در موردشان با او صحبت كنيد. شايد برخي از حرف‌ها‌ي‌تان به‌نظرش عجيب، غريب و اغراق شده باشد پس بايد توضيحات‌تان را كامل كنيد و بگوييد كه اين مسائل چه تاثيري روي شما مي‌گذارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.