نقطه مشترك بسازيد

مركز فروش روغن سوخته و كاربرد ان در ايران

ارزيابي صرفه جويي در انرژي و اتلاف روغن
روزي كه به عنوان
 روش بازيافت روغن سوخته براي عمليات حرارتي و خنك سازي
چطور خانواده ها را به ازدواج مان راضي كنيم؟
دوراني كه زيربناي يك عمر زندگي‌ است
شما هم يكي مثل همه هستيد!
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

نقطه مشترك بسازيد

دست به تجربه بزنيد!
گاهي اوقــات برخي رفتارهاي ساده همسرمان تنها براي ما تبديل به رفتارهايي آزاردهنـده مي شود، آنقدر كه اگر آن رفتار را براي دوستي تعريف كرده و نظر او را بخواهيم، به احتمال زياد به ما خواهد گفت كه بي جهت حساسيت نشان مي دهيم و اين موضوع آنقدرها هم اهميت ندارد.

واقعيت اين است كه رفتارهاي كوچك در واقعيت چندان اهميتي ندارند اما امان از وقتي كه يكي از همسران روي يكي از آنها حساس شود. آن وقت با هر بار تكرار، آرامش خانه است كه به كل از دست مي رود. يكي از ساده ترين راه ها براي كمك كردن حساسيت مي تواند تجربه همان رفتار ناخوشايند توسط خود ما باشد.

شايد با خود فكر كنيد كه امكان ندارد من كاري را كه دور از نزاكت مي دانم انجام دهم. هرچند هيچ كسي نمي تواند شما را مجبور به انجام كاري كه دوست نداريد بكند اما توجه داشته باشيد كه گاهي اوقات تنها بعد از انجام همان كار است كه مي توانيم متوجه شويم چرا همسرمان آن كار را تكرار مي كند و همين نزديك شدن به دنياي همسر مي تواند باعث كم شدن حساسيت در ما باشد.

به عنوان مثال تازه بعد از تركاندن آدامس، متوجه مي شويم كه وقتي كسي آدامس را مي تركاند صدايي متفاوت با ديگران را مي شنود، صدايي كه او تجربه مي كند شدت كمتري از صدايي ديگران مي شنوند، دارد و در نتيجه كمتر آزاردهنده است. همين ديدن مسئله از زاويه اي ديگر مي تواند به ما كمك كند تا واكنش كمتري نشان داده و حداقل با هر بار تكرار آن رفتار آزار كمتري ببينيم.

نقطه مشترك بسازيد
انتقاد و قضاوت را بس كنيد. بيشتر مردم از همان اول رابطه شروع به انتقاد مي‌كنند. به ياد داشته باشيد كه هيچ‌كس نمي‌تواند ازدواجي را نجات بدهد اگر طرفين بيشتر از تحسين‌شدن مورد انتقاد قرار بگيرند. انتقادهاي مدام و پي در پي به همسرتان اين حس را مي‌دهد كه او به اندازه كافي براي شما خوب نيست. اين حس (به خصوص براي مردها) سردشدن رابطه را به دنبال دارد. قبل از هر چيز سعي كنيد همسرتان را بشناسيد و بعد از آن تفاوت‌هاي قابل قبول همديگر را بپذيريد.

درباره تفاوت‌ها شفاف‌سازي كنيد. اينكه تفاوت را چه معني مي‌كنيد، مهم است.
ما هميشه حقايق را از بين فيلترهاي متفاوتي رد مي‌كنيم كه وجود آن فيلترها به فرهنگ، ‌جنسيت و خانواده بستگي دارد. تنها شرط يك ازدواج خوب، حفظ كردن عشق در رابطه است. مي‌توانيد همسرتان را در نوع سپاسگزاري‌تان غافلگير كنيد. اگر او چيزهايي را هميشه دوست داشته كه شما با آن مخالفت مي‌كرديد، مي‌توانيد با موافقت خود به او حس متفاوت بدهيد. اگر همسرتان هميشه تير و كمان دوست داشته و به نظر شما خريد تيرو كمان از خرج‌هاي غيرضروري زندگي بوده، ‌مي‌توانيد با پس‌اندازهايي كه براي تفريح خود كنار گذاشته‌ايد،‌ برايش يك تيروكمان بخريد.
منبع: سپيده دانايي، پرشين سايت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.